Zal straks het licht nog blijven branden bij alle Gentenaars?

In recordaantallen genieten we dit jaar samen van een verlichte binnenstad. Het Gentse Lichtfestival ontving al tienduizenden bezoekers. “Maar bij hoeveel Gentenaars gaat straks thuis het licht uit?” dat vroeg de Gentse PVDA zich op ludieke wijze af afgelopen vrijdag. Ze vragen daarmee aandacht voor hun voorstel om de btw op energie te verlagen van 21% naar 6%.

“Net zoals zovele andere Gentenaars geniet ik met vrienden en familie deze week van het Lichtfestival”, zegt Enio Serluppens, PVDA Gent. “Maar we kunnen niet ontkennen dat het straks een heel stuk moeilijker zal worden voor veel Gentenaars om het licht thuis aan te houden.” Daarmee verwijst de PVDA naar de energieprijzen die de lucht in schieten.

“Het is niet normaal dat een basisbehoefte als energie evenveel belast word als kaviaar of champagne” vervolgt Serluppens, “daarom vonden wij dit het gepaste moment om aandacht te vragen voor de verlaging van de btw op energie met onze petitie.”

Teken ook de petitie voor een verlaging van btw op energie van 21% naar 6%: www.6procent.be