PVDA verzamelt mening van Gentbruggenaars

In Gentbrugge zal er de komende jaren heel wat veranderen in de wijk Moscou-Vogelhoek. Maar liefst vijf grote stukken grond staan er te koop of worden verbouwd. Op 10 januari overhandigt oppositiepartij PVDA een enquête van buurtbewoners aan het stadsbestuur.

In het zuiden van Gentbrugge staat er heel wat te veranderen. Na de verkoop van de Arsenaalsite staat de NMBS op het punt nog drie andere gronden van de hand te doen. En ook Santo, de oude brandweerkazerne in Gentbrugge, zal binnenkort verbouwd worden. "Tot verbazing van de bewoners worden zij niet betrokken bij de toekomstige plannen” reageert PVDA "Het is duidelijk dat de stad de gronden volledig wil toevertrouwen aan enkele projectontwikkelaars. Daar gingen wij met PVDA mee aan de slag."

Via verschillende acties en bevragingen verzamelde de PVDA de mening van honderden buurtbewoners. "De bewoners weten heus wel wat ze van hun wijk willen maken." aldus de PVDA "Ze vragen in de eerste plaats meer inspraak. Ze willen betrokken zijn bij de toekomst van hun wijk. Daarnaast is het duidelijk dat er meer vraag is naar betaalbare woningen en een leefbare wijk met meer plaats voor groen, sport en cultuur."

Op 10 januari overhandigt PVDA met de buurtbewoners de ideeën van de wijk aan het stadsbestuur. "Het is aan de buurtbewoners om de toekomst van hun wijk te bepalen. Niet de projectontwikkelaars." besluit PVDA.