PVDA plaatst zelf verkeersbord om ‘boetevalstrik’ aan te duiden

De Gentse afdeling van de PVDA plaatst zelf een verkeersbord aan de Kortedagsteeg om de signalisatie van de knip te verbeteren. “Op nog geen vier jaar kregen 23.000 Gentenaars een boete aan de Kortedagsteeg, en toch weigert de stad voorlopig om de signalisatie te verbeteren”, legt gemeenteraadslid voor PVDA Sonja Welvaert uit. “De stad ontving al meer dan een miljoen euro aan boetes, maar een simpel verkeersbord kan er niet vanaf blijkbaar. Wij hebben dan maar zelf een verkeersbord besteld, zodat niemand nog een onnodige boete krijgt”.

Uit cijfers die de PVDA opvroeg, blijkt dat al meer dan 23.000 Gentenaars een boete kregen aan de Kortedagsteeg. De signalisatie is volgens de PVDA niet duidelijk. “Je ziet het bord maar als je de afslag naar rechts al genomen hebt, dat is een echte boeteval”, zegt Welvaert. “Volgens schepen Watteeuw is het duidelijk genoeg aangezien “het voetpad doorloopt”, maar voor de Gentenaar is het helemaal niet duidelijk. En je kan ze geen ongelijk geven. Als er 23.000 mensen het bord niet zien, dan is het gewoon een slecht bord”.

Voor de PVDA is de oplossing duidelijk: een extra bord een paar meter verder. “Het is onbegrijpelijk dat de stad zelf geen bord plaatst. Na zoveel boetes moet er toch ergens een belletje rinkelen”, gaat Welvaert verder. “Maar wij zijn er om te helpen en zorgen dus zelf voor een bord aan de Kortedagsteeg. Zo krijgt niemand nog een overbodige boete”, besluit Welvaert.