PVDA eist duidelijkheid over leidingwater in Oostakker

De problematiek met het leidingwater in Oostakker blijft aanslepen. Na maandenlange klachten over bruin leidingwater zijn er nu opnieuw veel klachten over de geur van het leidingwater. “Wij eisen dat de burgemeester duidelijkheid verschaft en het probleem aanpakt”, zegt Yuksel Kalaz, verkozen voor PVDA en inwoner van Oostakker. “Niemand doucht zich graag met stinkend water.”

Er zijn opnieuw problemen met het leidingwater in Gent. En opnieuw is het Oostakker waar de problemen het grootst zijn. Veel inwoners geven aan dat het kraantjeswater een onaangename, metaalachtige geur met zich meebrengt. “We hebben in Oostakker de problemen met het leidingwater nu wel gehad. Gezond en proper leidingwater, is dat nu echt zoveel gevraagd? Het is onbegrijpelijk dat er nog steeds geen afdoende oplossing is voor de kwaliteit van ons leidingwater in Oostakker”, zegt Yuksel Kalaz.

De PVDA eist duidelijkheid van burgemeester De Clercq en vraagt dat het stadsbestuur zo snel mogelijk een oplossing zoekt. “Volgens Farys zou het probleem nu liggen bij de algenbestrijding in het Albertkanaal. Maar hoe is het mogelijk dat de drinkwatermaatschappij blijkbaar niet in staat is om dat water efficiënt te zuiveren?” De PVDA eist tekst en uitleg van burgemeester Declercq, en een spoedige oplossing voor het probleem.  “We hebben drinkwater nodig om te drinken, om te koken, om ons te wassen…. Niemand doucht graag met stinkend kraantjeswater. Dit moet snel opgelost worden” besluit Kalaz.