Petitie Dampoort

• Help Gent-Dampoort aan een nieuwe roltrap. Teken de petitie!

De roltrap in station Gent-Dampoort is al meer dan 4 maanden (!) defect. Wisselstukken zijn onvindbaar – de roltrap dateert uit 1973! – en moeten nagemaakt worden. Na elke reparatie valt de hoogbejaarde roltrap snel weer uit. Hoog tijd voor een nieuwe roltrap: teken de petitie!

1. Iedereen moet de trein kunnen nemen. Door de kapotte roltrap geraken rolstoelgebruikers of reizigers die moeilijk te been zijn simpelweg niet meer op het perron. Ook de lift uit 1974 is kapot.
  2. Mag het ook comfortabel? Wij hebben recht op een modern en efficiënt openbaar vervoer. Een versleten roltrap uit de jaren ‘70 is een wel héél minimale dienstverlening. Welkom in de 21e eeuw!
  3. Investeer in het spoor. De federale regering bespaart 3 miljard euro bij het spoor. Terwijl we juist moeten investeren: dat is goed voor het personeel, voor de reizigers en voor het klimaat. Een nieuwe roltrap, is dat echt teveel gevraagd?
  4. Mobiliteit is een recht. Een kwaliteitsvol, duurzaam openbaar vervoer dat voor iedereen toegankelijk is: dat is voor ons een basisrecht.
  5. Actie loont. De PVDA voerde onlangs actie bij de kapotte roltrap van Gent-Dampoort en nam de bevoegde minister in de Kamer onder vuur. En kijk: enkele dagen later werd de roltrap hersteld – maar zonder resultaat. Laat je stem horen: alleen dan komt er schot in de zaak.
Deze actie werd al door 255 mensen ondertekend.

Teken jij ook?

Velden met een * zijn verplicht.

Door deze petitie te ondertekenen verklaar je je akkoord dat de PVDA de door jou verstrekte gegevens bijhoudt om je naargelang je interesses op de hoogte te houden van standpunten en activiteiten van de PVDA. Je kunt die gegevens opvragen, laten verbeteren en laten verwijderen. Dat kan per e-mail naar pvda@pvda.be, of per brief naar PVDA, M. Lemonnierlaan 171, 1000 Brussel. Als je vindt dat we je persoonsgegevens op een onrechtmatige manier verwerkt hebben, kun je een klacht indienen bij de Privacycommissie. Meer over het privacybeleid van de PVDA: www.pvda.be/privacy.