PVDA Gent zorgt voor 200 cadeautjes van de Sint

Yüksel Kalaz, PVDA-gemeenteraadslid, zorgt dit jaar opnieuw voor de bevoorrading van de Sint. Dankzij tientallen gulle gevers kan “Sinter Kalaz” ook dit jaar opnieuw 200 kinderen blij maken met een cadeau.

“Veel mensen hebben het nog steeds moeilijk. De coronapandemie zorgt bij heel wat mensen voor een inkomstenverlies, de energieprijzen schieten de hoogte in en ook de winkelkar wordt duurder.” vertelt PVDA-gemeenteraadlid Yüksel Kalaz. “Mijn hart kon niet aanzien dat er dit jaar voor veel kinderen geen pakjes in hun schoen zouden liggen. Daarom gingen we met onze PVDA-werkgroep stadsdiensten meteen aan de slag en verzamelden we opnieuw speelgoed in om de meest kwetsbare gezinnen te helpen.”

Als deel van de Winter van Solidariteit, een jaarlijkse campagne van de PVDA, lanceerde Kalaz begin oktober een oproep om speelgoed in te zamelen voor kansarme kinderen. “Ik ben de tientallen gulle gevers ontzettend dankbaar. Dankzij hen kunnen we 200 kinderen een cadeautje geven.”

Het ingezamelde speelgoed brengt hij naar sociale organisaties in het Gentse die kwetsbare gezinnen ondersteunen. Op de ronde van Kalaz, die nu al “Sinter Kalaz” wordt genoemd, staan dit jaar Styrka Secundair Onderwijs, vzw de Sloep, vzw Een Hart voor Vluchtelingen en vzw Lejo. Deze organisaties zetten zich in om het speelgoed te verdelen bij kansarme Gentse gezinnen.