Kopstukkendebat Buitensporig: verkiezingsdebat stationsbuurt

De verkiezingsdag van zondag 14 oktober komt snel dichterbij. Wat hebben de verschillende politieke partijen in petto voor onze buurt?

We dachten alvast na over wat wij belangrijk vinden en vatten het samen in een discussietekst: meer groen op straat, bredere voetpaden, snelle afwerking van het station, toegankelijk Maria Hendrikaplein, projectontwikkelingen binnen bouwvoorschriften, overdekte markt aan het Mathildeplein, een permanente plek voor Cabane Banane, een gezonde mix tussen bewoners en studenten, een burgerkabinet voor het Project Gent Sint-Pieters, een dienstencentrum aan de Fabiolalaan,…

Nu willen we weten wat onze politici daarover denken en daarom organiseren we samen met onze buren van Buitensporig weer een wijkverkiezingsdebat. Het panel zal bestaan uit: Astrid De Bruycker (sp.a Gent), Tom De Meester (PVDA-Gent), Isabelle Heyndrickx (CD&V Gent), Tine Heyse (Groen Gent), Christophe Peeters (Open Vld Gent) en Ronny Rysermans (N-VA Gent). Het debat wordt gemodereerd door Els Van Heuverzwyn (Radio 2 Oost-Vlaanderen).

We vroegen de panelleden alvast om feedback op onze discussietekst en zullen deze feedback nog voor het debat op onze website plaatsen. Zo halen we het maximum uit dit debat.
De discussietekst kan je hier lezen:

Het debat gaat door in het Atheneum in de Voskenslaan 60. De deuren openen om 19.30u, het debat start om 20:00u. Om 22:00u serveren we een gratis drankje.

WANNEER
26 september 2018 - 27 september 2018
WAAR
Atheneum Voskenslaan - Zaal Studi'O
Voskenslaan 60
Gent 9000
Google map en route

Kom je?

Door dit formulier te verzenden verklaar je je akkoord dat de PVDA de door jou verstrekte gegevens bijhoudt om je naargelang je interesses op de hoogte te houden van standpunten en activiteiten van de PVDA. Je kunt die gegevens opvragen, laten verbeteren en laten verwijderen. Dat kan per e-mail naar pvda@pvda.be, of per brief naar PVDA, M. Lemonnierlaan 171, 1000 Brussel. Als je vindt dat we je persoonsgegevens op een onrechtmatige manier verwerkt hebben, kun je een klacht indienen bij de Privacycommissie. Meer over het privacybeleid van de PVDA: www.pvda.be/privacy.

Schrijf als eerste een commentaar

Gelieve je mail te bekijken voor een link om je account te activeren.