Gewaardeerde actie aan het woonzorgcentrum in Sleidinge

Vrijdag 27 november verraste de PVDA afdeling Groot-Evergem het woonzorgcentrum Ter Hollebeke in Sleidinge met een bescheiden maar erg gewaardeerde actie voor het personeel.

Leden van PVDA Evergem gaven het personeel een dankkaartje en een sinterklaasspeculoos en hadden een kort gesprek.

Ze dankten het personeel voor hun inzet en vertelden hen hoe de PVDA-parlementsleden hun strijd voor meer personeel, hoger loon en betere arbeidsvoorwaarden ondersteunen.

Alle personeelsleden waren zichtbaar aangedaan. Hartverwarmende momenten waren ons deel en vooral “nee, UZELF bedankt en hou vol!” richting de supervrouwen en -mannen die ons land draaiend houden viel te horen. Zij waren immers aan het ontwaken uit een ware nachtmerrie. Hoofdverpleegster Eveline vertelde over de immense uitbraak waarbij men zelfs de hulp van het Belgisch leger moest inroepen. Veel personeelsleden waren op dit eigenste moment nog zelf aan het herstellen van een onvermijdelijke besmetting tijdens die zeer ernstige crisis.

Er werd afgerond met een gezamenlijke fotoshoot - op veilige afstand van elkaar uiteraard - kushandjes en bemoedigende woorden. Verscheidene verzorgers namen de badge voor meer handen in de zorg mee.

PVDA Evergem is van plan om volgende week nog andere woonzorgcentra te bezoeken.