PVDA gemeenteraadslid Sonja Welvaert dient bezwaarschrift in tegen bouwplannen aan Overmeers

Gent dreigt opnieuw een stuk natuur te verliezen. Een projectontwikkelaar wil achter de Sint-Denijslaan 13 appartementen met ondergrondse parkeergarages en 5 woningen bouwen. Het bosje is 3 hectare groot en grenst aan natuurgebied Overmeers. PVDA gemeenteraadslid Sonja Welvaert, diende net zoals meer dan 100 andere Gentenaars een bezwaarschrift in tegen de kap.

Steun de oproep van de buurtbewoners: download hier het bezwaarschrift

“Opnieuw moet bosrijke natuur wijken voor beton.” reageert PVDA gemeenteraadslid Sonja Welvaert, “Mijn bezwaarschrift zit in de brievenbus van het stadsbestuur.”

Welvaert ondersteund zo de oproep van de buurtbewoners en de Werkgroep Sint-Pieters-Buiten. Zij verzamelden al meer dan 100 bezwaren in tegen de bouwplannen op dit waardevol stukje natuur.

“Wie in de buurt rond Sint-Pieters woont weet dat er te weinig groen is in de wijk. Het stadsbestuur bewijst zo opnieuw dat ze niet luistert naar de Gentenaars.” reageert Welvaert fel, “Bovendien is dit stukje natuur een belangrijk overstromingsgebied en de habitat van heel wat verschillende diersoorten.”

“Wij vragen het stadsbestuur om onmiddellijk de bouwplannen voor deze gronden in te trekken en ze te beschermen als waardevolle natuur.”

Meer weten.