800 Gentbrugse stemmen over de Arsenaalsite

PVDA Gent in samenwerking met de buurtbewoners overhandigde een nota over de toekomst van de Arsenaalsite aan het stadsbestuur. Als de inspraak op zich laat wachten, neem je beter zelf het initiatief. Vanuit dit standpunt verzamelde PVDA Gent de voorbije maanden op infoavonden, deur-aan-deur, aan schoolpoorten, op openbare markten, via gesprekken in de buurt de vragen en meningen over de toekomst van de Arsenaalsite van meer dan 800 Gentbruggenaars.

De toekomst van de Arsenaalsite houdt de hele buurt bezig. Gentbruggenaars hebben veel ideeën over de tijdelijke én permanente invulling ervan en willen die graag laten horen. Ruimte voor sociale woningen, groen, cultuur- en buurtinitiatieven, voor verbeterde mobiliteit - de buurtbewoners kennen de site als geen ander en zijn een schatkist aan waardevolle ideeën. Deze voorstellen bieden een stappenplan waar het stadsbestuur nu mee aan de slag kan.

“Tot nu toe luisterde het stadsbestuur amper naar de bezorgdheden van de buurt” zegt Magda Baeck initiatiefneemster van de actie namens PVDA Gentbrugge “Wij hebben het moeilijk werk gedaan, we hebben de ideeën van de buurt in enkele pagina’s samengevat. Nu is het de beurt aan het stadsbestuur.”