SolidariTeams van de PVDA Gent trekken op 21 juli met 50 vrijwilligers naar Luik

Op de Belgische nationale feestdag is de solidariteit groter dan ooit. Vanuit het hele land zakken mensen af naar de getroffen overstromingsgebieden in de provincie Luik. Ook vanuit Gent vertrok op 21 juli een SolidariTeam op initiatief van de PVDA.

“De Provincie Luik is hard getroffen tijdens de overstromingen vorige week, maar het had evengoed hier kunnen zijn”, zegt Eefje Goossen van de PVDA Gent. “We gaan toch niet werkloos zitten toekijken, terwijl ze daar hulp kunnen gebruiken! Ik weet zeker dat er omgekeerd dezelfde solidariteitsbeweging op gang zou gekomen zijn. Solidariteit zit in ons DNA”

Honderden vrijwilligers van SolidariTeams uit heel het land aan de slag gaan in Luik en Verviers.

"De SolidariTeams zijn een initiatief van de PVDA, maar iedereen kan meewerken. Heel veel mensen willen graag de handen uit de mouwen steken, dus wij regelen vervoer en coördinatie ter plekke. Iedereen met goeie schoenen, emmers, schoppen en borstels is welkom”, glimlacht Goossen. “Want we are one, van De Panne tot Virton, van Gent tot Luik”