Gent is ne vree wijze stad. Wij willen een leefbare en propere stad op mensenmaat. Maar onze mooie straten en leuke parken worden te vaak ontsierd door zwerfafval.

Daarom vragen wij aan stad Gent:

• Dat er meer vuilnisbakken geplaatst worden op drukke plaatsen, zoals in parken. En dat er mobiele vuilbakken ingezet worden wanneer er drukte wordt verwacht
  • Dat straathoekwerkers worden ingezet om preventief zwerfafval te bestrijden en erover te sensibiliseren
  • Dat het afhalen van grofvuil eenvoudiger en terug gratis wordt

We willen dat Gent een voortrekkersrol opneemt en ook andere overheden stimuleert ambitieuze engagementen aan te gaan om onze afvalberg te verkleinen.

Wil je mee helpen petitie ophalen? Laat je vrienden en familie online tekenen of download hier de papieren versie van de petitie en bezorg ze terug bij PVDA, Halvemaanstraat 7, 9040 Gent.

23 ondertekenaars, op naar 100!

Teken jij ook?

Velden met een * zijn verplicht.

Door deze petitie te ondertekenen verklaar je je akkoord dat de PVDA de door jou verstrekte gegevens bijhoudt. Je kunt die gegevens opvragen, laten verbeteren en laten verwijderen. Dat kan per e-mail naar [email protected], of per brief naar PVDA, M. Lemonnierlaan 171, 1000 Brussel. Als je vindt dat we je persoonsgegevens op een onrechtmatige manier verwerkt hebben, kun je een klacht indienen bij de Privacycommissie. Meer over het privacybeleid van de PVDA: www.pvda.be/privacy.

Doe je mee?