Fotoreportage

Graag presenteren we de nieuwste versie van 't Ijkmeesterke, ons driemaandelijks krantje van de Gentse PVDA-Basisgroep Sociale Woningen.

Fotoreportage

Na de overwinningsviering van gisterenavond- en nacht deelde PVDA Gent deze ochtend ‘energie’ – onder de vorm van druivensuiker – uit aan pendelaars in Gent-Sint-Pieters. Onder de slogan ‘energie in eigen handen’ – wil de PVDA tonen dat ze voorstander is van de oprichting van een stedelijk energiebedrijf.  Op die manier wil de partij de sprong maken naar meer betaalbare en duurzame energie.

Fotoreportage

4 februari, Gent - PVDA start op de Vrijdagsmarkt in Gent een ludieke actie voor het invoeren van een miljonairstaks. Een twintigtal PVDA-leden nemen het in een wedstrijd touwtrekken op tegen het grote geld, gesymboliseerd door een reusachtige miljonair geflankeerd door Charles Michel en schaduwpremier Bart De Wever.

Video

Handen uit de mouwen! In Gent heeft Tom De Meester, lijsttrekker van PVDA+, de eerste steen gelegd van wat een Gents stadsbedrijf voor groene energie moet worden. Op die manier wil PVDA+ zorgen voor goedkope, duurzame stroom voor alle Gentenaars.

Fotoreportage

Handen uit de mouwen! Als we betaalbare energie willen, zullen we er zélf voor moeten zorgen. PVDA+ legde dinsdag de eerste steen van een eigen, openbaar energiebedrijf.

Volg Tom op facebook.

Fotoreportage

Op een druk bijgewoonde zomerreceptie met een 200-tal leden en campagnemedewerkers trok de PVDA+ zaterdagavond de Gentse verkiezingscampagne

Fotoreportage
78% van de Gentenaars ligt wakker van de dure energieprijzen, zo blijkt uit een enquete van de PVDA bij meer dan 1.000 Gentenaars.

De PVDA zet betaalbare energie voor de Gentenaars daarom hoog op de agenda met een opvallend voorstel: de (her)oprichting van een Stedelijk Energiebedrijf. "Gent hád vroeger een eigen energiebedrijf: EGW. Wij willen EGW een nieuwe adem geven. Electrabel & co zijn veel te duur. Wel, waarom produceren we onze stroom dan niet gewoon zelf? Wij pleiten voor een openbaar Gents energiebedrijf dat zelf milieuvriendelijke stroom produceert en goedkoop levert aan de bevolking.

Video

De Gentenaar ligt vooral wakker van de hoge energiefactuur en de hoge huurprijzen. Dat blijkt uit een enquete van de PVDA. Op basis van die enquete willen zij nu werken aan een verkiezingsprogramma. Want zo'n programma dat maak je niet boven de hoofden van de mensen. Dat moet je samen met de Gentenaars maken, vinden ze bij de PVDA. Voor hun enquete gingen ze bij de PVDA te rade in alle wijken van Gent. Zowel lager als hoger opgeleiden namen, aldus de PVDA, aan de enquete deel. Beelden AVS.

Video

Ook in Gent stapte de PVDA met een delegatie van liefst 140 mensen mee op in de 1 Meistoet. Thema was de campagne 'wij zijn geen melkkoeien'. De groep bracht ook 2 grote opblaaskoeien mee. AVS vroeg lokaal voorzitter Tom De Meester om tekst en uitleg. Beelden AVS.