Fotoreportage

Graag presenteren we de nieuwste versie van 't Ijkmeesterke, ons driemaandelijks krantje van de Gentse PVDA-Basisgroep Sociale Woningen.

Fotoreportage

Na de overwinningsviering van gisterenavond- en nacht deelde PVDA Gent deze ochtend ‘energie’ – onder de vorm van druivensuiker – uit aan pendelaars in Gent-Sint-Pieters. Onder de slogan ‘energie in eigen handen’ – wil de PVDA tonen dat ze voorstander is van de oprichting van een stedelijk energiebedrijf.  Op die manier wil de partij de sprong maken naar meer betaalbare en duurzame energie.

Fotoreportage

4 februari, Gent - PVDA start op de Vrijdagsmarkt in Gent een ludieke actie voor het invoeren van een miljonairstaks. Een twintigtal PVDA-leden nemen het in een wedstrijd touwtrekken op tegen het grote geld, gesymboliseerd door een reusachtige miljonair geflankeerd door Charles Michel en schaduwpremier Bart De Wever.

Fotoreportage

Handen uit de mouwen! Als we betaalbare energie willen, zullen we er zélf voor moeten zorgen. PVDA+ legde dinsdag de eerste steen van een eigen, openbaar energiebedrijf.

Volg Tom op facebook.

Fotoreportage
78% van de Gentenaars ligt wakker van de dure energieprijzen, zo blijkt uit een enquete van de PVDA bij meer dan 1.000 Gentenaars.

De PVDA zet betaalbare energie voor de Gentenaars daarom hoog op de agenda met een opvallend voorstel: de (her)oprichting van een Stedelijk Energiebedrijf. "Gent hád vroeger een eigen energiebedrijf: EGW. Wij willen EGW een nieuwe adem geven. Electrabel & co zijn veel te duur. Wel, waarom produceren we onze stroom dan niet gewoon zelf? Wij pleiten voor een openbaar Gents energiebedrijf dat zelf milieuvriendelijke stroom produceert en goedkoop levert aan de bevolking.